
Seuraavaksi irroitin vaihteiston kannakkeet, startin sekä vaihteiston vivuston.
Ennen vaihteiston irroitusta laitetaan sen alle vaihteisto kevennin, jolla laatikko avustetaan alas koska se saattaa olla painava. Ennen vaihteiston irroitusta avaa kaikki antureille menevät liittimet sekä mahdollinen maadoitus.
Irtonainen vaihdelaatikko.
Kun vaihteisto on irroitettu päästään käsiksi kytkin asetelmaan. Pultit käännetään auki ja asetelman pitäisi lähteä vaivatta irti.
Kuvassa on vanhan kytkimen osat jotka uusitaan eli kytkin levy, asetelma sekä paine laakeri. Kytkin levy oli kulunut melkein jo niitteihin asti sekä levyn boorista löytyi klappia.
Kytkimen takaa pääsemmä näkemään vauhtipyörän.
Vauhtipyörän kosketuspinta tulee hioa tasaiseksi.
Vaihteiston kytkinakselista tulee hioa myös painelaakerin liikkumis pinta, sekä kytkimen boorit pitää rasvata.
Uusi kytkin asetelma.
Kytkimen keskitys työkalu. kytkimeen tulee valita oikean kokoinen pää.
Tappi asetetaan kytkin akselia vasten ja liukuvalla osalla painetaan kytkin levyä, jotta kytkin levy keskittyy asetelmaa kohden. Asetelma pultataan kiinni ja laitetaan oikeaan momenttiin.
Auto kasataan käänteisessä järjestyksessä purkamiseen nähden.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti